en lång tanke

Nu känns det att jag börjar bli vuxen på riktigt. Eller det är ju faktiskt en månad och nio dagar kvar, men snart så. Dem senaste åren har gått så himla fort. Ibland känns det som att jag fortfarande är 14år och går i 8an på Tomtaklintskolan, men det gör jag inte. Det har snart gått 4 hela år. Och vad har jag gjort i 4 år egentligen? Jag vet inte riktigt, varit med kompisar, tränat, pluggat och sånt. Jag tror nog att jag har varit en rätt lugn och lätthanterlig tonåring. Även om jag inte bara suttit hemma så har jag inte supit skallen av mig varje helg bara för att. Jag har aldrig velat börja röka/snusa och jag har aldrig testat droger. (och kommer aldrig att göra) Jag har nog varit den som ibland tyckt att det kan vara skönt att bara sitta hemma en lördagskväll. Nu låter jag nog rätt tråkig, men dem som känner vet att det inte stämmer! (haha)
Under alla dessa år har jag bara varit mig själv. Jag har aldrig behövt bekräftelse eller hängt med i strömmen för att visa att jag också kan. Jag vet vem jag är och det räcker längre än vad man ibland tror. Det är tråkigt när man ser ungdomar(några år yngre än mig) som ständigt behöver hävda sig. Man blir inte coolare eller får mer status genom att skryta om att man redan hade rökt ett år innan man började i 7an. Jag blir inte imponerad. Jag tycker bara att det är tragiskt att man tror att jag skulle uppskatta detta. Jag är ledsen, men jag ser bara ner på sånt. Jag kommer nog aldrig att förstå mig på det där att vara cool när man röker...
Jag tycker att folk får röka, snusa och dricka hur mycket dem vill. Det är deras egna val. Jag säger inte att jag är världens ängel, men jag vet att man klarar sig långt på att bara vara sig själv.

anna johansson ....


Kommentarer
Postat av: Gmx

Tjena!

Skulle du ha lust att göra ett inlägg i bloggen om mig?



------------------------------

Jag skulle vilja att det stod:

------------------------------



Hej alla läsare!

Jag hoppas att ni inte glömt att rösta vidare Gmx i Melodifestivalen. Har du glömt det kan du göra det genom att skicka "160" till nummer 72211. Sms:et kostar 3.60kr och du kan rösta upp till 100 gånger. Nu ser vi till att han kommer vidare!



Bidraget och mer info hittar ni på http://GmxMusic.se



Ha det bra.

Gmx



--------



Fixar du det vore det SÅ JÄVLA BRA! :D

2010-10-12 @ 01:01:07
URL: http://GmxMusic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0