Jag har varit i Norrköping idag

Det hade kunnat vara roligt om det hade varit frivilligt.
MEN NU ÄR JAG SÅ JÄVLA ARG, J*VLA F**T K*K CP SJ!

Jag lackar bulle..

Jag skulle åka hem med 12.40 tåget för att bad med frida idag. jag satte på ipoden och slumrade till lite. för det första var tåget försenat så jag kunde inte riktigt lita på tiden när jag skulle vara framme. ca 20 minuter senare tittade jag ut för att se vart jag var någon stanns men kände inte igen mig. jag trodde nästan att jag hade åkt förbi Vagnhärad. Konduktören kom och skulle kolla biljetter och då hörde jag henne säga till en annan kille att tåget inte skulle passera Nyköping utan va påväg till Katrineholm. jag fick panik och visste inte hur jag skulle komma tillbaka. jag ringde mamma så hon kollade tåg därifrån tillbaka till Vagnhärad men när vi sen skulle vara framme där så åkte vi bara förbi. Vi frågade varför tåget inte stannade och då började den dumma, elaka och otrevliga tant-konduktören säga att nästa stopp va Norrköping. Det skulle inte gå något tåg tillbaka förens efter en och en halvtimme. Det gick ett X2000 men det fick jag absolut inte åka. Hon började skälla ut mig för att jag frågade om hon kunde hjälpa mig. Jag skulle minsann inte säga åt henne vad hon skulle göra.. Jag sa till henne att det var hennes jobb och då fick jag till svar att jag får skylla mig själv och mitt jobb är att lyssna..Hon hade inte någon trevlig ton direkt.
När vi väl va i Nörrköping så gick jag mot X2000 tåget och konduktören till det tåget stod utanför. Jag berättade som det var och hon sa att jag självklart fick följa med tillbaka till Södertälje. I Södertälje hämtade min syster mig.
Jag var inte ensam direkt. Det var 3st brevid mig som också missat det, en fick åka swebuss tillbaka till nyköping..

Klaga inte på att det tar lång tid att hoppa till Trosa, idag tog det tre och en halv timme för mig att komma hem!

anna johansson ....


Kommentarer
Postat av: Amanda

Verkligen typiskt sj-konduktörer. Sådana ska fan inte få jobba i servicebranschen.

2010-06-03 @ 23:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0