day'n'night

Lov är till för att man ska vila upp sig, men det enda man gör är att vända på dygnet.
När jag vaknade idag trodde jag att klockan var runt 10, men icke. Hon var 13.30. Helt sjukt hur länge man kan sova.
Jag har räknat ut att jag behöver sova minst 10h varje natt och det skulle aldrig fungera i min vanliga vardag. Då har jag tur om jag får sova 8..
Och nu runt jul tänker jag extra mycket på hur bra allt var när man var liten. En sak är att man just sov mycke mer och hade då mer energi för att leka och allt vad det var.
Det jag tänker på mest är att man uppskattade julen mycket mer när man var mindre.
För jag vill ha en riktig jul, en sån som man har när man är liten!!

anna johansson ....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0